Friday, November 18, 2011

Den här gången var det på mobilen...

RRRRIIIING!

(Hm? Mobilen? Var har jag den nu då? Det låter som...innerfickan på jackan. Där ja. Nu ska vi se här. 08? Stockholmsnummer? Attan...Batteriet är lågt. Var har jag laddaren?)

-Nilsson?

(Röster. Trafik. Vem det är som ringer?)

-Hallå?
-Ja, hallå?

(Där var laddaren. Nu ska jag bara försöka... Innan batteriet lägger av helt...)

-Hallå?
-Ja, hallå? Vem är det?
-sfdkhhkk sajhg
-Vad sa du för något? Vem är det?
-Det är Kristoffer. Du jag hör dig väldigt dåligt...

(Jag känner tre-fyra Kristoffrar, ingen av dem brukar ringa mig, och du låter i vilket fall inte som någon av dem. Så där ja, nu laddar telefonen)

-Vem är du?
-Öhm? Jag skulle bara säga att jag ska jobba imorgon.
-Är du säker på att du har ringt till rätt person. Vem söker du?
-Du jag hör dig nästan inte alls.
-Men jag hör dig alldeles utmärkt nu. Jag tror du har ringt fel. Jag vet inte vem du är.
-...(Avlägsna röster och trafik)
-Hallå?
-Jag skulle bara säga att jag tänker jobba imorgon...
-Jag tror du har ringt fel. Du får nog ta och ringa den personen du söker. För det är inte jag.
-...(Avlägsna röster och trafik)
-Hallå?
-...(Avlägsna röster och trafik)
-Ja, det var trevligt att prata med dig i alla fall...Hej då...

Om jag tänker efter... När folk jag inte känner ringer mig, brukar det vara till Linus. Jag vet inte vem Linus är, men jag brukar få hans samtal. Senaste gången var bara några dagar sedan (se tidigare inlägg) Och visst var det en Kristoffer som ringde och sökte Linus i våras? Naturligtvis måste det vara han igen. Han jobbade på Trygg-Hansa. Visst var det så. Och nu tänkte han bara ringa och berätta att han skulle arbeta imorgon. Det låter rimligt. Vad man nu kan tänkas göra på Trygg-Hansa på en Lördag? Man förväntar sig inte att det ska hända något där på helgen, men det förklarar ju varför han var tvungen att ringa och berätta det. Varför nu Linus skulle ha något intresse av att veta om det... Men vänta, han ringde på MOBILEN. Linusjägarna ringer alltid på min fasta telefon. Hur går det ihop? Var har han fått mitt mobilnummer ifrån? För det kan väl inte vara ytterligare en Kristoffer? Måste se vem han är. Hoppas numret finns på Eniro... Vad i hela friden? Quality Hotel Park Södertälje City?

4 comments:

Anonymous said...

Det här är olidligt spännande. Vem är Kristoffer? Vad jobbar han med? Och framförallt, vad har ni för koppling till varandra? Det är som en följetong i sann sunsetbeach-anda, utan den onda tvillingen. Eller?

Anonymous said...

Nu kanske du undrar varför kommentarer helt plötsligt rasslar in 00:22 en lördagsmorgon. Det är för att jag utsett din blogg till den nya fredags/lördagsunderhållningen. Det är bara att gratulera, eller beklaga. Borde tagit ett glas vin och gett dig mer filosofiska kommentarer. Men det känns så 2010. Och som vi alla vet är det här en modeblogg med alla de senaste trenderna. Därför kör jag stenhårt på automatiskt skrivande. Jag tror på att det får revival under 2012, därför börjar jag redan nu, här på din blogg.

T'syf ~pl said...

Jag har alltid betraktat Linus som min onda tvilling...

T'syf ~pl said...

Definitivt inget att beklaga i alla fall. Och att det var en gratulation har jag redan konstaterat (se gårdagens inlägg). Inte nog med att du har god smak vad gäller bloggar, du verkar dessutom ha en god känsla för kommande trender. Det bådar gott för ditt framtida yrke. Jag tackar för att du låter min blogg vara en spjutspets för 2012!