Thursday, March 1, 2007

En liten gnutta solsken...

...hos mig och min TV. Jag har inte skrivit något här på ett tag nu, framförallt för att jag tillbringade förra veckan med att plugga inför tentan i lördags. Och det hände ju inget på TV-fronten heller...

Snön utanför fönstret börjar smälta bort. För en stund sedan tittade solen fram och sa hej innan den dök ner under horisonten med ett leende på läpparna...

I morse mailade jag kabeltevebolaget igen. Nu är det ju mer än tre veckor sedan mitt första försök att felanmäla. De brukar svara ganska snabbt, även om de inte brukar ha något att säga. Idag kom det inget svar, men på eftermiddagen ringde de (!) och meddelade att de ville skicka en reparatör, och därför boka en tid med mig. (!!!) Så vi bestämde att de kunde komma på måndag förmiddag.

Jag fick dessutom höra följande, och läs nu noga: Eftersom flera av mina grannar också haft problem (!!!!!), så hade deras reparatör åkt ut och "skruvat på förstärkaren", och nu var det bara min TV som inte fungerade. Det låter ganska otroligt, men det mest otroliga i mina öron är att de nu plötsligt erkänner igen att flera av mina grannar haft problem. Kommer de att stå fast vid det nu? Kommer de att lösa problemet på måndag? Vi får väl se...

To be continued... Tune in next week. Same bat-time, same bat-channel...same bat-blog...

No comments: